Skolų administravimas

Paskelbimo data: 2021-12-13 Atnaujinimo data: 2024-10-02 Autorius: Donatas Juršys

Šiais sunkiais finansiniais laikais daugelis įmonių kovoja su piniginių srautų problemomis. Pažvelkime į pagrindinius principus, kurie visada taikomi efektyviai mokėjimų kontrolei. Pagrindinis efektyvios mokėjimų kontrolės sistemos sukūrimo tikslas yra pasiekti pusiausvyrą tarp užtikrinimo, kad jūsų verslas gautų mokėjimus laiku, ir to, kad jūsų klientai būtų patenkinti, tai pasiekti gali padėti skolų administravimas. Jei kuriate naują mokėjimų kontrolės sistemą arba siekiate patobulinti esamą, reikia atsižvelgti į daugybę veiksnių.

  • Visų pirma, pasirinkite skolų išieškojimo įmonę, kuri už Jus administruos skolas, taip užtikrinsite, kad skolų prevencijos reikalai bus sprendžiami operatyviai ir efektyviai, o ne nustumiami į šalį, kol bus pasirūpinta kitais kasdieniais verslo poreikiais.
  • Taip pat, svarbu nustatyti procedūras naujiems klientams. Būtinai patikrinkite visų naujų klientų būklę, kad sumažintumėte riziką, šiuo klausimu Jums taip pat padės skolų išieškojimo įmonė su kuria bendradarbiausite.
  • Protinga nustatyti žemus kredito limitus pirmą kartą užmezgant santykius su klientu. Vėliau visada galėsite juos padidinti, kai tik klientas įrodys savo vertę ir patikimumą.
  • Raštu išdėstykite mokėjimo sąlygas ir įsitikinkite, kad visi klientai jas žino. Trisdešimt dienų yra priimtas kredito mokėjimo standartas, tačiau galbūt norėsite tai pakoreguoti, kad atitiktų Jūsų verslo poreikius ir pinigų srautus. Be to, aiškiai nurodykite klientams visas delspinigius ar delspinigius, kurie bus taikomi už pavėluotus mokėjimus.
  • Būtinai nedelsdami išsiųskite sąskaitas faktūras konkrečią mėnesio dieną arba per nustatytą laikotarpį po paslaugų ar produktų suteikimo. Siunčiant prekes visada geriausia sąskaitą faktūrą išsiųsti tuo pačiu metu, jei nesate suteikę išankstinio mokėjimo.
  • Būtinai turėkite priminimų išsiuntimo prieš sąskaitos faktūros terminą, ypač didelių mokėjimų atveju, sistemą – šį procesą sukontroliuoti padės Jūsų skolų administratorius.

 

Svarbu būtų paminėti, kad skolų administravimas susidaro iš dviejų skirtingų etapų. Pirmasis galėtų būti įvardijamas kaip skolų prevencija, šį procesą sudaro daugybė įvairiausio pobūdžio priemonių, kurių pagalba galima išvengti ilgalaikių skolų atsiradimo ir šiuo procesu leisti pasirūpinti specializuotai įmonei. Potencialūs skolininkai pastebėję, kad jų kreditorius yra patikėjęs skolų administravimą specializuotai įmonei iškart gali numatyti neapmokėjimo pasekmes, todėl prioritetine tvarka atsiskaitys. Be abejonės skolų administravimas yra susijęs ir su skolų išieškojimu, kadangi net ir vykdant efektyvią neapmokėtų sąskaitų priežiūrą, sunku išvengti skolų susidarymo, kartais nemokiais, dėl tam tikrų priežasčių, tampa ir patys patikimiausi klientai. Tokiais atvejais svarbus sekantis žingsnis – skolų išieškojimas.

 

Kiekvienam kreditoriui yra itin svarbu įsidėmėti vieną faktą – skolų nelaikyti per ilgai nejudinant, pastebėjus, kad debitorius nemoka bent vieną mėnesį ar du, reikėtų suklusti ir imtis veiksmų. Svarbu, kad skola neįsisenėtų, nes kuo skola senesnė, tuo ją sunkiau atgauti. Tokiu atveju labai sunku prisiminti tam tikrus su sena skola susijusius faktus, rinkti įrodymus, galiausiai įmonėje gali būti pasikeitę darbuotojai, kurie buvo tiesiogiai susiję su skola, debitorius po ilgesnio laiko gali būti visiškai nemokus arba bankrutavęs.

Skolų administravimas – apibendrinimas

Taigi, apibendrinant galima pasakyti, kad teisingos skolų administravimo bei išieškojimo strategijos parinkimas yra sėkmingo verslo vystymo dalis. Skolų administratorius (skolų išieškotojas) pasirūpins už Jus procedūromis, kurios yra susijusios su sąskaitomis faktūromis bei stebės mokėjimų terminus, o tuo tarpu Jūs galėsite būti ramūs, kad yra komanda, kuri neša atsakomybę už neapmokėtų sąskaitų išieškojimą.