Kaip atgauti skolą?

Dažnu atveju kreditoriams, kurie laiku neatgavo pinigų iš debitorių, kyla klausimas kaip atgauti skolą? Arba ką apskritai daryti, kai klientas nemoka? UAB ,,Conlex“ ekspertai paaiškina skolų išieškojimo procesą, kad galėtumėte suprasti veiksmus, kurie padės Jums susigrąžinti visus pinigus. Pavėluoti mokėjimai ir žmonės, bandantys vengti mokėti už prekes ar paslaugas, gali brangiai kainuoti Jūsų verslui, o tai ilgainiui gali privesti prie neigiamų pasekmių.

Ką daryti, kai klientas nemoka?

Visas procesas turėtų prasidėti įprastai klientams išrašant sąskaitas faktūras. Jūs su klientais, jau prieš sudarant sandorį, turėjote būti susitarę dėl mokėjimo sąlygų, todėl idealiu atveju turėtumėte tiesiog laukti patvirtinimo, kad mokėjimas jau atliktas, tačiau būna ir priešingai.

Visų pirma sąskaitose faktūrose turi būti pateikta visa reikiama informacija, kuri pagreitintų mokėjimų procesą. Įprasta, kad sąskaitų faktūrų apačioje nurodomas 30 dienų mokėjimo terminas. Jei paaiškėja, kad klientas taip ir neapmokėjo sąskaitos, tada turėtumėte pradėti sąskaitos faktūros/ mokėjimo išieškojimo procesą. Siųskite papildomus el. laiškus arba skambinkite, kad mandagiai primintumėte klientui, jog jis turi sumokėti už Jūsų atliktus darbus arba parduotas prekes, kitaip situacija ir toliau stagnuos. Vienas iš būdų paskatinti klientą sumokėti yra nustoti dirbti, kol jis nepadengs Jums nesumokėtos skolos. Tai kartais vadinama kredito sulaikymu arba administraciniu sulaikymu, kai darbas su sąskaita sustoja dėl finansavimo trūkumo. Daugeliu iš atvejų tai greičiausiai išspręs problemą, nes verslas gali nukentėti be paslaugų, kurias jam teikiate. Tačiau jei net ir tada negausite mokėjimo, galite imtis ir kitų priemonių. Informacinio pobūdžio pranešimas ar laiškas tikėtina yra paskutinė priemonė, kurią panaudosite prieš prasidedant teisminiam procesui.

Pranešimas tik dar kartą pabrėžia skolininkams, kad jie turi laiko iki tam tikro termino nuspręsti, sumokėti visas skolas ar leisti, kad skola būtų priteisinėjama. Jeigu net ir po paskutinio pranešimo Jūsų klientas nedengia neapmokėtų sąskaitų, turite kelis problemos sprendimo variantus.

Apibendrimas – kaip atgauti skolą?

  1. Teismas – leis abiem pusėms tarpininkauti ir padaryti išvadas. Paprastai tai reikš, kad klientui bus nurodyta grąžinti skolą, palūkanas ir mokesčius, susikaupusius dėl to, kad reikėjo imtis teisinių veiksmų.
  2. Skolų išieškojimas – kita teisėta galimybė yra pasitelkti skolų išieškojimo įmone, pvz., UAB ,,Conlex“ ir pasinaudoti ikiteisminio skolų išieškojimo paslaugomis.